Nå bytter denne butikken drakt

BLIR TIL ELKJØP: Alle Lefdal-butikkene legger nå ned, og blir til Elkjøp. Det skal ikke medføre praktiske endringer for kundene, sier Elkjøp-direktør.

BLIR TIL ELKJØP: Alle Lefdal-butikkene legger nå ned, og blir til Elkjøp. Det skal ikke medføre praktiske endringer for kundene, sier Elkjøp-direktør. Foto:

Artikkelen er over 2 år gammel

Lefdal blir Elkjøp over hele landet.

DEL

(Nordlys) Nå vil Lefdal-skiltene byttes ut fra rødt, til Elkjøps grønne og blå logoer. Årsaken er tøff konkurranse fra internasjonale nettaktører, men Elkjøp-sjefen bedyrer at endringen ikke vil gå utover kundene.

- Vi har vært to kjeder, men lenge følt oss som ett lag. Det er på tide å ta det beste fra begge og styrke den ene merkevaren, sier administrerende direktør i Elkjøp, Fredrik Tønnesen, i en pressemelding.

Lefdal og Elkjøp har samme eiere, og har i mange år hatt felles administrasjon og innkjøp, under ledelse av den tidligere varehussjefen i Lefdal, som tok over i begynnelsen av 2017.

Ingen praktiske endringer

For Lefdal-kundene i Tromsø medfører sammenslåingen ingen praktiske endringer, heter det seg i pressemeldingen.

- Vi har samme kundesenter og service- og reparasjonsordninger allerede. Det eneste du som kunde vil merke, er at vi får bedre garantier og lavere priser, sier Elkjøp-sjefen.

Det er også duket for åpningsfest, og ifølge Tønnesen tar de det beste fra begge kjeder med seg inn i sammenslåingen. Han ønsker alle kunder varmt velkommen til kjente omgivelser i nye farger. 

Vil utfordre nettgigantene

At nettaktøren Amazon er på vei inn i Sverige, trekkes fram som et eksempel på krigen om kundene som har ført til sammenslåingen av butikkene.

 - Med et slikt konkurransebilde tror vi ikke det er plass til mer enn én butikkjede i konkurranse med de internasjonale nettaktørene. Sammenslåingen av Elkjøp og Lefdal gjør at vi i større grad kan utfordre nettgigantene på pris og kostnadsprosent, og samtidig sikre sunn butikkdrift, sier Tønnesen.

Artikkeltags