Wordfeud-Håkon kjøpte leilighet til 10 mill. og har 25 mill. i aksjer

Artikkelen er over 4 år gammel

...og nå lager han nytt spill.

DEL

Tromsøs egen spill-gründer, Håkon Bertheussen (31), tjener fortsattgodt på det populære spillet Wordfeud.

De to siste årene har han hatt inntekter på over 50 millioner kroner på det Scrabble-inspirerte spillet.

Det viser regnskapene til Bertheussen Invest AS og Bertheussen IT AS.

Doblet egenkapitalen

I fjor dro Håkon Bertheussen inn 25,9 millioner kroner på salg av annonser og nedlasting av Wordfeud-applikasjonen gjennom selskapet Bertheussen IT AS. Det var hakket mindre enn i 2012 (28,6 mill.).

Marginene er fortsatt skyhøye, selv om de har gått litt ned fra 2012. Den gang var ni av ti kroner rent overskudd.

Utgiftene var i fjor på 5,6 millioner kroner. Bertheussen tok ut beskjedne 537.600 kroner i lønn og unnet seg et lite utbytte på 400.000 kroner fra investeringsselskapet.

Med det gode fjoråret kunne han fylle på en allerede velfylt sparegris med i overkant av 14 millioner kroner etter skatt. Regnskapet til investeringsselskapet Bertheussen Invest AS viser at Wordfeud-gründeren hadde en egenkapital på 32,5 millioner kroner ved årsskiftet.

Det er over dobbelt så mye som ved nyttår 2012 (16,1 mill.).

LES OGSÅ: Slik tjente Håkon 28 millioner på oppfinnelse fra gutterommet

Investerer i aksjer

Bertheussen vet å forvalte spillformuen godt. Ved nyttår var aksjeporteføljen hans verdt 25,7 millioner kroner!

I løpet av fjoråret bokførte han også en urealisert gevinst på 1,1 millioner kroner i aksjemarkedet.

- Mine private disponeringer ønsker jeg ikke å kommentere, sier Bertheussen i et intervju med E24.

Kjøpte leilighet

Bertheussen har også investert i egen bolig. I fjor vinter la han 10,8 millioner kroner på bordet for en funkis-leilighet i Trondheim, skriver Adresseavisen.

Wordfeud-gründeren ble boende i Trondheim etter at han studerte ved NTNU.

Nå jobber han med et nytt spill.

- Det jeg kan si er at det også er et spill hvor man spiller mot andre spillere. Vi kommer til å kjøre i gang en markedsføringskampanje når spillet lanseres, sier han til E24.

Artikkeltags