Papirfall trekker fortsatt ned for Polaris Media

POLARIS-SJEF: Konsernsjef Per Axel Koch i Polaris Media.

POLARIS-SJEF: Konsernsjef Per Axel Koch i Polaris Media. Foto:

Av

Mediehusene i Polaris Media hadde et resultat på 33 millioner kroner før skatt i tredje kvartal.

DEL

Digitale inntekter veier opp for fortsatt nedgang på papir.

I samme kvartal i fjor hadde mediehusene i konsernet et resultat på 37 millioner kroner.

Abonnementsinntektene endte på 136 millioner kroner i tredje kvartal, mot 129 millioner kroner i samme periode i fjor. Samtidig økte de digitale annonseinntektene med 4 prosent til 50 millioner kroner.

– Samlede annonseinntekter gikk ned med 3 prosent til 132 millioner kroner, drevet av en reduksjon i papirbaserte annonseinntekter med 7 prosent, skriver Polaris Media i en gjennomgang av resultatet.

Polaris Media består blant annet av mediehusene Adresseavisen, Trønderbladet, iTromsø, Sunnmørsposten og Romsdals Budstikke.

Artikkeltags