Tøffere konkurranse for Nordea i Tromsø

 Nordea-banksjefene Mona Yttergård (PM) og Paul Berg (BM).

Nordea-banksjefene Mona Yttergård (PM) og Paul Berg (BM). Foto:

Av
Artikkelen er over 3 år gammel
DEL

Resultatet for første halvår 2016 viser en nedgang sett mot samme periode 2015 for Nordea i Tromsø. Dette skyldes lavere marginer på utlån til husholdninger grunnet tøff konkurranse. I personmarkedet i Tromsø har utlånsveksten vært 7,4 prosent siste året mens innskuddene er om lag på samme nivå som i fjor, ifølge en pressemelding.

- Det sterke fokuset som har vært på boliglånsrentene har gitt oss en stadig tilstrømming av nye kunder. Kundeveksten på personmarkedet i Tromsø er på 4,6 prosent  siste år, sier områdebanksjef Mona Yttergård ifølge en pressemelding.

Som andre banker opplever Nordea i Tromsø at færre besøker bankens lokaler, mens flere og flere logger seg inn i nettbanken.

- Vi erfarer at kundene ønsker i stadig økende grad å møte oss i alternative kanaler. Flere kunder ønsker nettmøter og i dag er hvert sjette møte vi i Tromsø har et nettmøte, sier banksjefen.

Artikkeltags