Nå skal han selge hele Nord-Troms

 Georg Sichelschmidt

Georg Sichelschmidt Foto:

Artikkelen er over 2 år gammel

Fem kommuner sammen om reiselivsselskap.

DEL

Siden 2013 har Visit Lyngenfjord vært felles destinasjonsselskap for alpekommunene  Kåfjord, Lyngen og Storfjord.

Fra hovedkontoret på Lyngseidet har reiselivssjef Georg Sichelschmidt koordinert en sterkt voksende reiselivsnæring i kommunene. Nå er to nye kommuner formelt inne på eiersiden. Nordreisa og Skjervøy går inn, og Visit Lyngenfjord får dermed en langt tryggere finansiering.

Samtidig kan det gjøre at regionen lokker til seg enda flere turister.

– Vi ser at Nordreisa og Skjervøy allerede har et fantastisk tilbud når det gjelder leverandører av for eksempel aktiviteter og hoteller. Turistene ser ikke kommunegrensene, men er opptatt av det som tilbys i hele Nord-Troms, sier Sichelschmidt i en pressemelding.

Visit Lyngenfjord har nå utarbeidet en tjenesteavtale for samtlige eierkommuner.

– I avtalen står det beskrevet hvilke tjenester vi tilbyr. Vi vil på best mulig måte markedsføre regionen, arrangere presseturer og være en kompetansepartner for kommunene når det gjelder reiserelaterte arbeid og prosjekter. I tillegg kan reiselivsbedriftene i regionen velge å tegne medlemsavtale med oss, forklarer Sichelschmidt.

Et av satsingsprosjektene til destinasjonsselskapet er å sertifisere Lyngenfjord-regionen som et bærekraftig reisemål i alle ledd.

– For å kunne få denne sertifiseringen er man avhengig av å være tilknyttet et destinasjonsselskap. Å være et bærekraftig reisemål var en avgjørende faktor for at Nordreisa og Skjervøy valgte å bli med.

I 2016 hadde Visit Lyngenfjord et totalt salg på hele to millioner.

– Før utvidelsen hadde vi 43 medlemsbedrifter, men jeg ser for meg at vi i løpet av 2017 vil ha hele 60 medlemsbedrifter. Utviklingen så langt er vi godt fornøyde med, avslutter Sichelschmidt.

  • Visit Lyngenfjord er et destinasjonsselskap for området rundt Lyngenfjorden og Lyngsalpene i Nord- Troms. Visit Lyngenfjord jobber med å utvikle reiselivet i regionen og drive turistinformasjon på nett.
  • Selskapet er nå destinasjonsselskap for fem kommuner i Nord-Troms.
  • De informerer om severdigheter, aktiviteter og overnattinger i Lyngenfjordregionen. Det er også mulig å bestille de fleste reiselivstjenester på nett.

Artikkeltags