Coop fortsetter veksten: - Dette har vært nok et utrolig kvartal

JUBEL BLANT ANNSATTE: Innfelt: Coop-direktør Kjell Olav Pettersen.

JUBEL BLANT ANNSATTE: Innfelt: Coop-direktør Kjell Olav Pettersen. Foto:

Artikkelen er over 2 år gammel

Coop fortsetter å øke i dagligvaremarkedet, og spesielt sterk er veksten for lavpriskjeden Extra.

DEL

TROMSØ (Nord24.no): Det viser ferske til fra analysebyrået Nielsen.

Kvartalsrapporten for dagligvarebransjen utvikling i tredje kvartal viser en fremgang på 0,6 prosentpoeng for Coop totalt, mens Extra er vekstvinner med 1,3 prosentpoeng høyere markedsandel, ifølge en pressemelding fra Coop.

Målt i såkalt organisk salgsvekst (sammenlignbare butikker) har Extra økt salget med 4,7 prosent i hittil i år, fulgt av Coop-kjeden Obs med 3,5 prosent økning.

- Dette har vært nok et utrolig kvartal takket være alle de fantastiske ansatte i Coop Nord og resten av Norge, sier Kjell Olav Pettersen, administrerende direktør i Coop Nord, ifølge meldingen.

Extra var vekstvinner i 2016 og ligger an til å bli den raskest voksende enkeltkjeden også i 2017.

Coop åpnet butikk nummer 370 i Norge i forrige uke, og har stor tro på at den gode utviklingen fortsetter. Alle Coops kjeder har høyere organisk vekst enn markedet.

- Når utviklingen nå sammenlignes med den gode perioden vi opplevde i andre halvdel av fjoråret, er den organiske veksten desto mer imponerende, sier Pettersen, ifølge meldingen.

Artikkeltags